מתחפשים עד-לא-ידע | מערכי שיעור לפורים

מערך שיעור לפורים לכיתות א’-ד’

״להתחפש עד דלא ידע״

משך השיעור: 45 דקות

כתב: עידו אבידן, רכז במחלקת חינוך, בינ”ה

מטרות:

  • התלמידים ילמדו על מנהג התחפושת ודרכו על חג פורים.
  • התלמידים יקבלו הזדמנות לחוות את ה”היפוך” ולהתחבר לאיכות אחרת שהם היו רוצים לעטות על עצמם ליום אחד.
  • יצירת מפגש כיתתי חווייתי ומגבש.

עזרים:

  • טוש ללוח
  • תעודות זהות כמספר התלמידים
  • מסיכות מבריסטול+חוט לקשירה
  • טושים\צבעים
  • רמקול עם מוזיקה

 

פתיח

אחד ממנהגי חג הפורים הוא כמובן – להתחפש, אבל מי יודע למה בעצם מתחפשים בפורים? איזו דמות מהסיפור של פורים התחפשה? האם מישהו יודע מה שמה האמיתי של אסתר המלכה? שמה האמיתי של אסתר הוא הדסה! לפני שהגיעה לראשונה אסתר (הדסה) לאחשוורוש, מרדכי ביקש ממנה שתסתיר את זהותה האמיתית ותקרא לעצמה בשם אחר- שם לא יהודי. בשביל להבין יותר טוב מהו בעצם החג הזה- פורים ולמה מתחפשים בו, בואו ניזכר בשתי דמויות מרכזיות- מרדכי והמן.

להורדת המערך השלם מלאו את פרטיכם ומיד תופנו להורדת המערך:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

מערך שיעור לפורים לכיתות ז׳-י׳

״על מעשה ההתחפשות״

משך השיעור: 45 דקות

כתב: עידו אבידן, רכז במחלקת חינוך, בינ”ה

מטרות היחידה:

  • התלמידים יבחנו באיזה אופן אנחנו לובשים מסיכות כמעשה של יום יום
  • התלמידים יבחנו את היתרונות והחסרונות שבלבישת מסיכה
  • לצקת לחג פורים תוכן משמעותי שמתחבר לחיי התלמידים והתלמידות ומפגיש אותם עם עצמם.

 

פתיח

אחד מהמנהגים המוכרים יותר של פורים הוא ההתחפשות, אבל בעצם, פורים הוא לא היום היחיד בשנה שבו אנחנו מתחפשים.  האפשרות ללבוש מסיכה ולהיות מישהו שהוא לא בדיוק “אני”- תמיד נמצאת שם, ולא פעם- אנחנו משתמשים בה. פורים הוא הזדמנות פעם בשנה להחליט- מה המסיכה שאני רוצה לשים היום, ואולי גם לבדוק- מה דעתי על המסכות הרגילות שאני לובש ביום יום. וזה מה שנעשה כאן היום.

נתחיל ממשחק.

…..

להורדת המערך השלם מלאו את פרטיכם ומיד תופנו להורדת המערך:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.