בינה בפייסבוק בינה באינסטגרם צרו קשר עם בינה במייל

“בחג שבועות תעשה/י לך ביכורי קציר חיטים” סיכום שנה והכנת ביכורים כיתתיים | מערך שיעור לתלמידי על יסודי

מערך שיעור, מערכי שיעור

“בחג שבועות תעשה/י לך ביכורי קציר חיטים”

סיכום שנה והכנת ביכורים כיתתיים

מיועד לגילאים:תיכון | קהל היעד: תלמידי/ות חט”ע. ניתן להתאים דרך שינוי בשאלות ובדגשים, גם עבור תלמידי/ות חט”ב.

 

קבלו טעימה ממערך השיעור:

מטרות:

  • מפגש עם מושג הביכורים.
  • הכרות והתנסות בשיטת הלימוד בחברותות.
  • עיסוק בסיכום השנה החולפת.
  • שיתוף חברתי-כיתתי-רגשי.

 

 

 רציונל:

פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.

בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.

במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה.

 

 

 מבנה השיעור:

  1. פתיחה קצרה וכניסה לנושא הביכורים
  2. לימוד קצר על נושא הביכורים
  3. שיח בקבוצות קטנות (חברותות)
  4. עבודה בקבוצות הקטנות והכנת ביכורים כתתיים
  5. תערוכה

 

 

מהלך:

פתיחה (7 דקות) :

נשתף בנושא השיעור.

נכנס לאתר של ענן המילים.

(הדרכה לאתר ענן המילים)

אתר ענן המילים.

נשאל את הכתה לאסוציאציות לצמד המילים “חג שבועות”.

באתר נכתוב את כל האסוציאציות שלהם וניצור על הלוח ענן המכיל את כל המילים שנאמרו.

כמובן (בהתאם לתוכנה) מילים אשר יאמרו ויכתבו יותר מפעם אחת יופיעו בצורה גדולה יותר על הלוח.

 

נעבור על המילים ונתייחס לביטויים השונים מהחג.

במידה והמילה “ביכורים” תאמר נשאירה להתייחסות בסוף ובמידה ולא נסיים בה אנחנו את החלק הזה.

 

*אופציה נוספת (במקום ענן המילים) היא לצייר על הלוח שמש אסוציאציות.

 

ביכורים:

(מהמילה “בכור”) ביכורים הינם פירות שבעת המינים, הראשונים אשר צמחו והבשילו.

על פי הסיפור המקראי נהוג היה להביאם לבית המקדש כמתנה לכוהנים.

מועד הבאת הביכורים התחיל בשבועות (תקופת הקציר).

להורדת המערך מלאו פרטים

לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה

*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.

מערכי שיעור נוספים:

חגים ומועדים

על שבר ותיקונו | מערך שיעור שבועות לחטיבה ולתיכון

“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]

קרא עוד…

לקריאה >>

תקווה ישראלית | מערך לעל יסודי (חטיבה ותיכון)

אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]

קרא עוד…

לקריאה >>

חברה ישראלית

זהות יהודית

“בחג שבועות תעשה/י לך ביכורי קציר חיטים” סיכום שנה והכנת ביכורים כיתתיים | מערך שיעור לתלמידי על יסודי

פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]

קרא עוד…

לקריאה >>

העם היהודי תמונת מצב – שבוע התפוצות | מערך שיעור תשפ”ב לתלמידי על יסודי

כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם. 
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]

קרא עוד…

לקריאה >>