‘ונהפוך הוא’ | מערכי שיעור לפורים תשע”ט | ליסודי ולתיכון

“היש צוהלת ושמחה כמוני?”

מערך שיעור לפורים לביה”ס היסודי

  • המערך מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל מינים והמגדרים
  • בינ”ה מציעה תכנית לימודים חווייתית כהשלמה לתכנית “תרבות יהודית ישראלית” המחויבת ע”י משרד החינוך. לפרטים נוספים לחצו

קהל יעד: כיתות א’-ו’

משך הפעילות: 45 דק’

רציונל

חג הפורים הוא הזדמנות להפוך למישהו אחר ליום אחד. דרך הדמויות והמסכות המאפיינות את החג – נשאל את עצמנו: אילו תכונות אני מעריך בדמויות אחרות והייתי רוצה לסגל לעצמי, ואילו תכונות שיש בי אני מעריך ומוקיר.

 

מטרות

  • התלמידים יעסקו בתכונות שונות המאפיינות דמויות שונות.
  • התלמידים יזהו את החוזקות המאפיינות אותם ותכונות שהיו רוצים לחזק בעצמם.
  • התלמידים ידונו במסיכה ככלי חיובי שיכול לשמש אותנו בסיטואציות שונות.

 

להורדת המערך השלם מלאו את פרטיכם ומיד תופנו להורדת המערך:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

“ונהפוך הוא” – מסיכות בחיי היום-יום

מערך שיעור לפורים לחטיבה העליונה

  • המערך מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל מינים והמגדרים
  • בינ”ה מציעה תכנית לימודים חווייתית כהשלמה לתכנית “תרבות יהודית ישראלית” המחויבת ע”י משרד החינוך. לפרטים נוספים לחצו

קהל יעד: כיתות י’-י”ב

משך הפעילות: 45 דק’

רציונל

חג הפורים הוא חג של מסכות והיפוכים.

בשיעור זה נשתמש באחד מסמלי החג – מסכות, ובעזרתו נעשה בירור ולימוד על עצמנו בסיטואציות שונות בחיים. האם גם אנחנו עוטים על עצמנו מסכות, ולא רק בפורים? במה זה משרת אותנו? האם בעזרתן גם אנחנו יכולים לעשות “ונהפוך הוא” ולשנות תפקידים ומוסכמות בחיינו? לגלות צדדים באופיינו שלא באים לידי ביטוי?

מטרות

  • התלמידים יזהו תכונות ומאפיינים שונים הקיימים בהם.
  • התלמידים יבחנו איזה תפקידים ומסכות הם לוקחים על עצמם בחברה, והאם זה משתנה ממקום למקום.
  • התלמידים ידונו ביתרונות ובחסרונות שיש בשימוש במסכות שונות בחיי היום היום שלנו.

…..

להורדת המערך השלם מלאו את פרטיכם ומיד תופנו להורדת המערך:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.