חטיבות הביניים

פעילות "תרבות יהודית ישראלית" לחטיבות הביניים


מופעים

// אני ואתה נשנה את העולם? מופע של סיפורי ושירי מחאה לכיתות ח’-ט’ // מספר תכנית 98/99

מופע המשלב תוכן ומוזיקה, בהנחיית מנחה-זמרת ושני נגנים נלווים. המופע שוזר דילמות חברתיות כגון: יחס לזר, אחריות החברה לעני ואחריות הפרט לסביבתו. לצד שירי מחאה שליוו את ההיסטוריה הישראלית: אין לי ארץ אחרת, מגולגלים בתוך נייר עיתון, אני ואתה נשנה את העולם ועוד. במסגרת המופע, ייחשפו התלמידים לדילמות חברתיות שליוו את החברה הישראלית לאורך השנים ועד היום, יפגשו מקורות יהודיים שמתמודדים עם דילמות חברתיות ויקבלו מהם השראה ויכירו את המושג “תיקון עולם” כערך יסוד.

// התבגרות | בית מדרש מוזיקלי לכיתות ו’-ח’ // מספר תכנית 170

ערב שיא משותף להורים ותלמידים המסכם את שנת המצווה. במסגרת מופע אינטראקטיבי ושמח המורכב משירים אהובים, קטעי לימוד והפעלת הקהל, נעסוק בהיבטים של התבגרות ובקשר המשתנה של ילדים והורים.

// מופע מוזיקלי לחגי תשרי | אירוע בית-ספרי לכיתות ז’-ט’ // מספר תכנית 184

במופע משמח וקהילתי שמשלב שירה, קטעי הנחיה, סיפור, הפעלות ושיתוף הקהל, ניפרד מהשנה החולפת ונפנה מקום לשנה חדשה, נדבר על משמעות הסליחה, התחדשות והתחלות חדשות ונסיים בשמחה גדולה והרבה מוזיקה.

// סדר ט”ו בשבט מוזיקלי | אירוע בית-ספרי לכיתות ז’-ט’ // מספר תכנית 182

נפגוש את החג מזוית חדשה, במופע שמשלב שירה, קטעי הנחיה, סיפור, הפעלות ושיתוף הקהל. נצפה בהצגה מרתקת על האיש שישן 70 שנה, נגלה מה קרה כשהתעורר וכיצד כל זה קשור למפגש היומיומי בינינו ובין הטבע.

// ליל סדר מוזיקלי | אירוע בית-ספרי לכיתות ז’-ט’ // מספר תכנית 185

מופע מרגש, משמח ומעשיר המשלב שירה בציבור, קטעי הנחיה, סיפור, הפעלות ושיתוף הקהל. נפגיש את התלמידים עם תכני החג  מזווית חדשה ומרעננת. נספר את הסיפור שעומד מאחורי ארבע הכוסות, נגלה מהו הסוד שעזר לבני ישראל לחצות את ים סוף, ועוד.

סדנאות

// מתקנים ביחד | סדנה לחג שבועות לכיתות ז’-ט’ // מספר תכנית 174

מהו אותו “תיקון” שאנחנו נקראים לעשות בליל החג? כיצד התיקון יכול להיות רלוונטי לכולם? דרך לימוד בית מדרשי, משחק ויצירה נברר איזה תיקון היינו רוצים לעשות השנה ומהם עשרת הדיברות שהיינו רוצים ליצור לעצמנו.

תכנים עיקריים: מסורת וחידוש, ערבות הדדית, זיקה לעם ולארץ, אגדות חז”ל, בין אדם לחברו, זמן יהודי-ישראלי, ערך הלימוד, שייכות למשפחה ולקהילה, “ואהבת לרעך כמוך”.

// משפט עברי | סדנת משפט מבוים לכיתות ח’ // מספר תכנית 102

סדנה המבקשת להמחיש לתלמידות/ים את סדר הפעולות המרכיב את סדר הדין האזרחי במשפט הישראלי של ימינו, תוך הצגת מקורותיו מתקופת המשנה. במסגרת הסדנה ייפגשו התלמידות/ים עם סוגיות שונות המופיעות במשנה, יבחנו יחד אילו ביטויים הן מקבלות בישראל של ימינו ויצטרכו להתמודד באופן מעשי עם מקרה משפטי מארון הספרים היהודי.

// אנו מכריזים בזאת | סדנא בנושא החגים הלאומיים לכיתות ז’-ט’ // מספר תכנית 179
אילו דילמות חברתיות עלו בזמן הקמת המדינה? כיצד כותבי מגילת העצמאות התמודדו עם חוסר הסכמה בין הזרמים השונים? אילו בעיות חברתיות עדיין קיימות בימינו, וכיצד אנחנו מתמודדים עם חוסר הסכמה בחיינו? דך לימוד יצירתי על הדרמה של מגילת העצמאות, נזמין את התלמידים לשיח ערכי ומעורר.

תכנים עיקריים: אחריות ומעורבות, תיקון עולם, חברת מופת, “להיות אדם”: ערכי חיים על פרשת דרכים במחשבה היהודית.

// מתחברים-מתחברות | סדנאות לשנת המצווה // מספר תכנית 178

יש לבחור סדנה אחת מבין ארבע האפשרויות:

א.    מה שהיה ומה שכבר- מסורת והתחדשות: סדנה בין-דורית לשנת המצוות, בה הורים וילדים נפגשים יחד ומבררים את חשיבות שימור המסורת במשפחה מול החשיבות לחדש ולשנות, כל אחד ואחת לפי זהותו הייחודית.

ב.    יוצרות שפה ודרך: סדנה בה נלמד לדייק את החוזקות שלנו ואת היכולת שלנו לייצר אמירה משמעותית לטובה במציאות שלנו, דרך היכרותנו עם דמויות נשיות וסיפוריהם.

ג.     ביחד ולחוד: בסדנה זו נבחן את מושג החברות, נושא מרכזי ביותר בחייו של כל אדם, אך בוודאי בחייו של נער מתבגר המצוי בדיוק בשלב של ערעור ובנייה מחדש של קשרים חברתיים ותחת ההשפעה של לחץ חברתי.

ד. מכאן לשם-מנווטים מילדות לבגרות: סדנה בין-דורית העוסקת במעבר מילדות לבגרות, דרך יצירת מפת אוצר אישית לכל אחד ואחת מהמשתתפות/ים. בתחילה, נברר האם וממה אנו אמורים להיפרד במעבר לשלב הבא ונבדוק האם התהליך דומה או שונה אצל כל אחד ואחת מאתנו.

// מתקנים ביחד | סדנא לחג השבועות לכיתות ז’-ט’ // מספר תכנית 174
מהו אותו “תיקון” שאנחנו נקראים לעשות בליל החג? כיצד התיקון יכול להיות רלוונטי לכולם? דרך לימוד בית מדרשי, משחק ויצירה נברר איזה תיקון היינו רוצים לעשות השנה ומהם עשרת הדיברות שהיינו רוצים ליצור לעצמנו.

תכנים עיקריים: מסורת וחידוש, ערבות הדדית, זיקה לעם ולארץ, אגדות חז”ל, בין אדם לחברו, זמן יהודי-ישראלי, ערך הלימוד, שייכות למשפחה ולקהילה, “ואהבת לרעך כמוך”.


צרו קשר עוד היום ונספר לכם עוד על התכניות

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

מה צריך לעשות כדי להזמין פעילות?

  1. מלאו טופס בקשה מקוון לגבי הפעילות הספציפית שתרצו, לקבלת מימון של משרד החינוך – לחצו כאן: bit.ly/Tarbutil
  2. לאחר קבלת האישור, צרו עמנו קשר לתיאום תאריך, התאמת הפעילות וכו’ – לחצו כאן: bit.ly/binaschools
  3. לאחר חתימה על הזמנת עבודה, אנו נסדיר את הסבסוד של קרן פוזן.
  4. בית הספר ישלם עבור הפעילות המסובסדת לבינ״ה ולאחר מכן יקבל החזר ממשרד החינוך.

מספרים עלינו:

מופע התבגרות (ילדים והורים)– חט”ב אילן רמון כפ”ס, 15.2.19:

תגובת הורה שהיה במופע: “האירוע היה ממש מוצלח, כל הכבוד לבית הספר. עד כה האירוע בית ספרי הכי מושקע ומרגש שראיתי 👏👏👏👏”

תגובת הצוות: “גם אנחנו, הצוות התרגשנו מאד לראות את התלמידים עם הוריהם, ונהיננו מאד. התוכן היה רלוונטי, משמעותי, מוגש ב׳גובה העיניים׳ מבלי להתפשר על שיח אינטליגנטי, ומבלי לפחד לחשוף את הקהל לרבדים שונים של מחשבה. שמחתי שחיברתם את המופע אל מה שעברנו עם התלמידים בשבועות האחרונים והשילוב ניצח. תודה תודה תודה❤”