מבט ראי חלון – שיח דיאלוגי בכיתה | השתלמות מורים לתכנית תרבות יהודית ישראלית

מבט ראי חלון - שיח דיאלוגי בכיתה

פיתוח מקצועי של צוותי מורים בהכנת פעילויות למידה חווייתיות בתרבות יהודית-ישראלית לתש"פ

מורים ומורות, מנהלים ומנהלות - הזמינו כבר עכשיו את ההשתלמות המעולה שלנו לתכנית תרבות יהודית ישראלית, והוסיפו משמעות ותוכן לחוויית הלמידה של המורים והתלמידים!

מטרות התכנית למורים:

  • היכרות עם מתודות דיאלוגיות, המאפשרות שיח המקשר בין חיי התלמידים לבין אוצרות התרבות היהודית, תוך שימת דגש על מתודות של שאלת שאלות ובחירת טקסטים הרלוונטים לגיל התלמידים, יכולותיה והמצב החברתי של הכיתה.
  • היכרות עם מודלים הנחייתיים: אפר"ת, פירמידה, מבט-ראי-חלון.
  • למידה והתנסות בהנחיית חברותות בנושאים השונים.
  • התנסויות בהעברת שיעורים במתודה דיאלוגית המאפשרת לתלמידים לחולל מפגש בין הטקסט (לא רק מילולי אלא גם כתמונה\שיר מוקלט\מיצג), עולם החוויות האישי והדילמות אל מולם הם ניצבים כבני נוער.
  • קבלת כלים לתכנון פעילות השוזרת בין הערכים הנלמדים לבין שיעור כיתתי הכוללת גיבוש והעצמה של המשתתפים.  
  • היכרות עם מודלים פרשניים המאפשר דיאלוג עם טקסט וכיתה. (בין טקסט ראשוני לטקסט שיניוני)

צירי התוכן בהם יופעלו התלמידים:

  • יצירות ויוצרים בארון הספרים היהודי-שראלי
  • מעגלי חיים וחברה
  • לוח השנה היהודי-ישראלי

תוכן ומהלך הפעילות לתלמידים במסגרת התכנית:

התלמידים ישתתפו בלימוד בחברותות (קבוצות קטנות) ולאחר מכן בדיון מליאה, שישלב בין דיון על התוצרים שעלו מהקבוצות לבין חשיפה לטקסט שאינו כתוב שיאפשר נקודת אחיזה נוספת לדיון.

לפרטים והרשמה: 052-2031719 | schools@bina.org.il

או צרו קשר דרך הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
 

סילבוס התכנית:

מבנה המפגשים הינו אחיד:

    • פתיחה והצגת נושא – 10 דק’
    • חלוקה לקבוצות לימוד קטנות. הקבוצות מלוות בדפי שיח, המשלבים מקורות ושאלות רפלקטיביות הכוללות רפלקציה אישית על המפגש בין הטקסט לבין המורה המשתתף – 30 דקות.
    • דיון במליאה והבאת תוצרים מהחברותות.
    • יציאה מהקופסא – התייחסות נוספת לסוגיה שלא באמצעות דיון על טקסט טקסטואלי- צפיה בסרטון\עבודת אומנות\קטע מוזיקאלי.
    • הגשת הסוגיה שנלמדה באופן שמאפשר למשתתפים לבצע דיון תוך התייחסות לטקסט המייצג את הערך עליו דנו בחברותות , יש לציין שהטקסט שיופיע שאיננו כתוב: קטע מסרט, קטע מוזיקאלי, הצגה של תמונה.
    • מפגש 1- פתוח סגור- כיצד עוסקים בשאלות זהותיות בכיתה?
    • מפגש 2- מהי חברותא- לימוד משותף סביב נושא, חברת מופת (לימוד של שני טקסטים)
    • מפגש 3- מכינים דף מקורות ללימוד ואירוע משותף- כיצד יוצרים את הפסיפס הייחודי לכיתה ולבית הספר

 

  • סיכום