הסמינרים הדו יומיים שלנו מאפשרים לתלמידים ולתלמידות לעסוק בנושאים מגוונים בצורה עמוקה ומלאה. כל הסמינרים שלנו יכולים להתקיים בבתי הספר או ברחבי הארץ בהתאם לנושא ולרצון בית הספר












קבלו טעימה משלל הסמינרים הדו-יומיים שלנו:







בסמינר זה, העוסק בזיכרון השואה בימינו אנו, נבקש לעורר את התלמידות.ים לשיח כן ומעמיק אשר מצד אחד מעניק את הכבוד הראוי לזכר הנספים ושורדי השואה, ומצד שני מעודד אותן.ם לבחינה אמיתית של האופן בו אנו זוכרים, מה ומי אנו זוכרים (ומה מעדיפים שנשכח) ומה מקומן.ם של התלמידות/ים כצעירות וצעירים בעלות/י השפעה חברתית על שיח וזיכרון השואה.
+







סמינר העוסק בתהליך עיצוב הזהות היהודית האישית של כל תלמיד.ה ובהיכרות מעמיקה עם העולם היהודי המורכב והעשיר. במסגרת הסמינר, יחשפו התלמידות.ים לרבדים שונים בעולם התוכן היהודי, לסוגיות מרכזיות במרחב היהודי בישראל ובעולם ולקהילות שונות המנהלות חיים יהודיים הנובעים מפרשנות שונה, מתוך תפיסה פלורליסטית ופתוחה הנותנת מקום לכל אמונה ואורח חיים.
+







סמינר זה נועד לחשוף את המשתתפים.ות לסוגיות מרכזיות בדבר אופייה של המדינה וסוגיות מרכזיות שמעסיקות את האזרחי המדינה מהקמתה ועד לימינו. הסמינר יבקש לחשוף עוולות חברתיות בחברה שלנו, ימשיך לשיח כללי יותר על עוולות ופערים בחברה הישראלית ויסתיים בחשיבה על יוזמה ואקטיביזם – כיצד ניתן לשנות מציאות?ֿ
+







במהלך הסמינר יחשפו המשתתפים.ות לסוגיות חברתיות המצויות בלב הדיון הציבורי מנקודת מבט עכשווית וכן היסטורית. כדוגמת פערים חברתיים, היחס לאחר ואחריותו של היחיד אל מול אחריות הכלל. במסגרת הסמינר נקיים שיח על החיבור שלהם כפרטים לחברה והיכולת שלהם לחולל שינוי ולהשפיע על החברה.
+







הסמינר מבקש להפגיש את התלמידים.ות עם מגוון הזהויות בחברה הישראלית ובעיקר עם תפיסותיהן האישיות של המשתתפים לגבי אותן זהויות. במהלך הסמינר נבין תהליכים החברתיים הפוקדים את החברה הישראלית. נכיר תפיסות שונות של מדיניות המדינה סביב ריבוי זהויות ונבחן האם תפיסת ה”רב תרבותיות” אכן מתקיימת.
+







האזורים והקבוצות הנשכחים בסמינר נצלול לתוך סוגיות מהותיות בחברה בישראל ונבחן אותם מנקודות מבט שונות נבחן קייצד יחידים וקבוצות שונות בוחרות להתמודד עם הקשיים שאותם הם פוגשים ביום יום לדוגמה מצבה של עוטף עזה מיעוטים בחברה וסוגיות של פריפריה מול מרכז.













