עם חירות גדולה מגיעה אחריות גדולה? | מערך חג הפסח לגילאי יסודי
מיועד לגילאים: יסודי, כיתות ד’–ו’
משך הפעילות: 45 דקות
רציונל:
- נעסוק בחשיבותם של סמלים, במקורו של סמל המדינה (מנבואת הנביא זכריה) ובמשמעותו – ונחשוב מה עשוי לסמל את מדינת ישראל בימינו.
קבלו טעימה ממערך השיעור:
מבנה השיעור:
חלק א: לשם מה נחוצים סמלים? 10 דק’:
- נציג לתלמידים 2-3 סמלים מסחריים מוכרים. [נספח]
נשאל: מה הם מסמלים? [שמות החברות…]
מדוע הסמלים נראים ככה?
- פד-אקס: חברת משלוחים – הצבעים מבליטים את המילה אקס (קיצור של אקספרס, מהיר) ובנוסף, חץ קדימה מסתתר בין האותיות E, X, לסמן: מהירות, שליחים חדורי מטרה [להביא את המשלוח בזמן…]
- יוטיוב: מלבן שמייצג מסך וכפתור “פליי”, צבעים שחור, אדום ולבן: אופטימיות, מצוינות, תשוקה, אלגנטיות והתמדה. [אפשר לשאול, האם אתם מסכימים שאלה המשמעויות של הצבעים והעיצוב?]
- סמל הכיבוי וההדלקה: המספרים 1 ו-0 אחד בתוך השני.
- טיקטוק: סמל של תו מוסיקלי, והצבעים השונים סביב התו והאות “O” שמבטאים תנועתיות כמו ריקוד/סרטון.
- סמלים נוספים, ניתן למצוא בכתבה: https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3529839,00.html
- מה המטרה של הסמלים הללו?
- סמל נועד לאפשר זיהוי מהיר של ארגון (חברה/מדינה), על ידי כך שהוא מספר (ללא מילים) סיפור על הרעיונות או הערכים המובילים של המסומל.
חלק ב: סמל מדינת ישראל: 20-25 דק’:
סמל המדינה:
- נביט בסמל ונשאל, מה אפשר לראות פה? למה, לדעתכם, דווקא זה הסמל?
- מנורה עם שבעה קנים.
- הבסיס של המנורה ייחודי – מדורג.
- שתי שיבולי זית [בעצם – אלה עלים של זית, העלה מורכב מכמה עלעלים]
- שם המדינה: ישראל.
להורדת המערך המלא מלאו פרטים
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.