בינה בפייסבוק בינה באינסטגרם צרו קשר עם בינה במייל

מה מסמל סמל המדינה? – עצמאות תשפ”ב | מערך יום העצמאות לתלמידי היסודי

מערך שיעור, מערכי שיעור

עם חירות גדולה מגיעה אחריות גדולה? | מערך חג הפסח לגילאי יסודי

 

מיועד לגילאים: יסודי, כיתות ד’–ו’

משך הפעילות: 45 דקות

 

רציונל:

  • נעסוק בחשיבותם של סמלים, במקורו של סמל המדינה (מנבואת הנביא זכריה) ובמשמעותו – ונחשוב מה עשוי לסמל את מדינת ישראל בימינו.

 

קבלו טעימה ממערך השיעור:

מבנה השיעור:

חלק א: לשם מה נחוצים סמלים? 10 דק’:

  1. נציג לתלמידים 2-3 סמלים מסחריים מוכרים. [נספח]

נשאל: מה הם מסמלים?  [שמות החברות…]

מדוע הסמלים נראים ככה?

  • פד-אקס: חברת משלוחים – הצבעים מבליטים את המילה אקס (קיצור של אקספרס, מהיר) ובנוסף, חץ קדימה מסתתר בין האותיות E, X, לסמן: מהירות, שליחים חדורי מטרה [להביא את המשלוח בזמן…]
  • יוטיוב: מלבן שמייצג מסך וכפתור “פליי”, צבעים שחור, אדום ולבן: אופטימיות, מצוינות, תשוקה, אלגנטיות והתמדה. [אפשר לשאול, האם אתם מסכימים שאלה המשמעויות של הצבעים והעיצוב?]
  • סמל הכיבוי וההדלקה: המספרים 1 ו-0 אחד בתוך השני.
  • טיקטוק: סמל של תו מוסיקלי, והצבעים השונים סביב התו והאות “O” שמבטאים תנועתיות כמו ריקוד/סרטון.

 

  1. מה המטרה של הסמלים הללו?
  • סמל נועד לאפשר זיהוי מהיר של ארגון (חברה/מדינה), על ידי כך שהוא מספר (ללא מילים) סיפור על הרעיונות או הערכים המובילים של המסומל.

 

חלק ב: סמל מדינת ישראל: 20-25 דק’:

סמל המדינה:

  1. נביט בסמל ונשאל, מה אפשר לראות פה? למה, לדעתכם, דווקא זה הסמל?
  • מנורה עם שבעה קנים.
  • הבסיס של המנורה ייחודי – מדורג.
  • שתי שיבולי זית [בעצם – אלה עלים של זית, העלה מורכב מכמה עלעלים]
  • שם המדינה: ישראל.

 

 

להורדת המערך המלא מלאו פרטים

לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה

*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.

מערכי שיעור נוספים:

חגים ומועדים

על שבר ותיקונו | מערך שיעור שבועות לחטיבה ולתיכון

“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]

קרא עוד…

לקריאה >>

תקווה ישראלית | מערך לעל יסודי (חטיבה ותיכון)

אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]

קרא עוד…

לקריאה >>

חברה ישראלית

זהות יהודית

“בחג שבועות תעשה/י לך ביכורי קציר חיטים” סיכום שנה והכנת ביכורים כיתתיים | מערך שיעור לתלמידי על יסודי

פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]

קרא עוד…

לקריאה >>

העם היהודי תמונת מצב – שבוע התפוצות | מערך שיעור תשפ”ב לתלמידי על יסודי

כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם. 
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]

קרא עוד…

לקריאה >>