מיועד לגילאים:יסודי | זמן: 45 דקות | ציוד: מפות מצורפות
מטרות
היכרות עם המושג כ”ט בנובמבר ועם הסיפור שחל באותו היום
היכרות עם משמעות ההחלטה על מדינת ישראל
נבין את המשמעות של הגבולות בחיינו
פתיחה
נשאל – מי מכיר את התאריך כ”ט בנובמבר?
נספר בקצרה – בשנת 1947, עדיין לא הייתה מדינת ישראל ושלטו בארץ הבריטים. בתאריך 29 בנובמבר 1947 התקבלה החלטה באו”ם על סיום המנדט הבריטי- סיום שלטונם של הבריטים על הארץ ובמקומם הוחלט להקים שתי מדינות – מדינה יהודית ומדינה ערבית. היהודים בארץ ובעולם חיכו בכיליון עיניים לתוצאות, אישור למדינה עצמאית זו בשורה משמחת מאוד שהעם היהודי חיכה לה אלפיים שנה.
להורדת המערך המלא מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]