נסביר שהיום נדבר על תקופת ההסגר בעקבות מגפת הקורונה, נשתף בחווייתנו, בהרגשתנו לגבי התקופה הארוכה בה היינו בבית נעלה הישגים, פחדים וחוויות. נדגיש בפני הנוכחים את ההיבטים החיובים והשלילים שטמונים בתקופה, ומתוכם נזהה נקודות עוצמה וחוסן הן של היחיד והן של הקבוצה. לאחר מכן נביט על העתיד ונחשוב יחדיו מהם האתגרים העומדים לפתחנו במהלך החודשים שנותרו לשנת הלימודים.
מטרות
התלמידים ישתפו בחוויותיהם החיוביות והשליליות במהלך תקופת הסגר
התלמידים ישתפו ברגשותיהם לגבי חזרתם לבית הספר (תהיות, חששות וכו’)
התלמידים יזהו את נקודות החוסן הקיימות בהם כיחידים וכקבוצה.
להורדת מערך השיעור מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
בקרוב, בו׳ בסיון, נחגוג את החג שאותו כולנו מכירים כחג ״השבועות״, שכן זהו שמו הנפוץ ביותר, אך ישנם שמות רבים, בעלי משמעות שונה ומעניינת המתייחסים למשמעויות השונות של חג זה. במערך זה נתמקד בשבעת המינים שנקשרו בחג זה וננסה להבין יחד כיצד נבחרו דווקא מינים אלו ומה משמעותם לחיינו אנו. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]