נסביר לתלמידים שהיום נדבר על תקופת ההסגר שהסתיימה בשל מגפת הקורונה שהתפשטה ברחבי העולם, נשתף בחווייתנו, בהרגשתנו לגבי חזרה לשגרת לימודים בבית הספר. ניתן מקום לרגשות חיובים ולרגשות שלילים שעלו בנו במהלך התקופה, וניתן לגיטימציה לחששות ולפחדים. יחד נראה שיש לנו כקבוצה כוח רב ולכן אנו צריכים לראות את פני העתיד, הן של שנת הלימודים והזו והן של שנה הבאה בצורה חיובית בה נוכל להמשיך לפעול, ללמוד, להכיר וליצור יחד.
מטרות
התלמידים ישתפו בחוויותיהם במהלך תקופת הסגר
התלמידים ישתפו ברגשותיהם לגבי חזרתם לבית הספר (תהיות, חששות וכו’)
התלמידים ידברו על רצונות ומטרות שהיו רוצים להציב לעצמם עד סוף השנה.
התלמידים יזהו היבטים של חוסן אישי וקבוצתי
להורדת מערך השיעור מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
בקרוב, בו׳ בסיון, נחגוג את החג שאותו כולנו מכירים כחג ״השבועות״, שכן זהו שמו הנפוץ ביותר, אך ישנם שמות רבים, בעלי משמעות שונה ומעניינת המתייחסים למשמעויות השונות של חג זה. במערך זה נתמקד בשבעת המינים שנקשרו בחג זה וננסה להבין יחד כיצד נבחרו דווקא מינים אלו ומה משמעותם לחיינו אנו. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]