כל עוד הנר דולק – אפשר עוד לתקן | מערך שיעור לחנוכה
כל עוד הנר דולק – אפשר עוד לתקן | מערך שיעור לחנוכה
מיועד לגילאים:יסודי | זמן: 45 דקות | ציוד: תחפושות להצגה, חומרי יצירה+ דפים רגילים או דפים בצורת נר, חנוכיה+נרות+אש.
קבלו טעימה ממערך השיעור:
מטרות
חבר את הילדים לתכני החג באופן חווייתי ומזמין
לחשוף את הילדים לצדדים חדשים ופחות מוכרים בחג: חנוכה כחג האור מול החושך.
להשתמש בהזדמנות של תכני החג כדי לעודד את הילדים לפגוש את עצמם ואת חבריהם לכיתה.
פתיח
נשאל ונסביר על חג החנוכה: איזה שם נוסף יש לחנוכה? (אורים) למה קוראים לו בשם זה? (יש כמה הסברים, אבל המרכזי הוא בגלל נס פח השמן שהספיק להדלקת המנורה במשך 8 ימים).
……
להורדת המערך המלא מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]