מיועד לגילאים:יסודי | זמן: 45 דקות | ציוד: טושים ללוח, חומרי יצירה לחנוכייה (בריסטולים, מדבקות, מספריים, דבק, טושים צבעוניים), רמקול
רציונל
דרך סיפור חג החנוכה על אור וחושך המשתתפים יכירו את המושג אור פנימי, ויכירו את החוזקות שלהם ואת החשיבות שלהן.
קבלו טעימה ממערך השיעור:
מטרות
המשתתפים יחשפו לסיפור החג בדגש על נושא האור והחושך
המשתתפים יכירו ויבינו את ההבדל בין אור פנימי לחיצוני
פתיחה
מחלקים את הכיתה לקבוצות (כארבעה משתתפים בכל קבוצה). כל קבוצה צריכה בתורה לשיר שיר עם המילה אור. איזה חג מזוהה עם האור? למה החג הזה מזוהה עם אור? את חנוכה חוגגים בדצמבר, בחורף. הימים קצרים וחשוכים. איזה עוד חגים אנחנו מכירים שנחגגים בתקופה זו של השנה?
להורדת המערך המלא מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]