מיועד לגילאים:חטיבת ביניים ותיכון | זמן: 45 דקות | ציוד: פתקים בשני צבעים לפי מספר המשתתפים, “שרביט דיבור”, עותקים של הפסקה ה-13 של מגילת העצמאות, טוש ללוח, דפי עבודה בקבוצות, טקסט מסכם של יצחק רבין.
קבלו טעימה ממערך השיעור:
מטרות
המשתתפים יעמיקו את הבנתם סביב המושג, “דמוקרטיה”.
המשתתפים יזהו בשיח הדמוקרטי כלי לעיצוב פני החברה.
המשתתפים יכירו את המורכבות המונחת בבסיסו של השיח הדמוקרטי ויראו בו מקור לעוצמה ולשיח בין מגזרי.
מהלך
פתיחה – “הרוב קובע!” (15 דקות)
נחלק לכל משתתף פתקים בשני צבעים (לדוגמה ירוק ואדום) ונגדיר איזה צבע מסמל “בעד” ואיזה צבע מסמל “נגד”. נעלה בפני המשתתפים הצעות חוק שונות והם יידרשו להכריע בעד או נגד על פי עקרון הרוב קובע – אין אמצע! הצעה עוברת או לא עוברת בהתאם להצבעות המשתתפים בלבד.
……
להורדת המערך המלא מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]