מכאן לשם | מעברים ושינויים לרגל המעבר מביה”ס היסודי לחטיבה
מכאן לשם | מעברים ושינויים לרגל המעבר מביה”ס היסודי לחטיבה
מיועד לגילאים: כיתה ו’| זמן: שעה וחצי | ציוד: מערך שיעור, בלונים, כלי יצירה
מטרות
בירור ראשוני לגבי הגיל והשלב – מהי התבגרות ומה אומר לנו גיל 12/13?
בחינת השוני והמעבר מילדות לבגרות.
בירור לגבי המעבר שלנו לכיתה ז’ – עידוד לשיח על חששות וציפיות.
העלאת החוזקות שלנו כקבוצה וכיחידים בהתמודדות עם אתגרים, ושינויים.
הזדמנות יקרה למורה ולתלמידים לסכם, להפרד ולאחל דרך צלחה להמשך.
מהלך
נפתח בפני התלמידים דוגמאות לטקסי חניכה מתוך תרבויות העולם ומתוך כך, נשוחח על השוני והדמיון שבין התרבויות השונות בסוגיה זו וכן, נעורר דיון השלכתי על המשמעות הזהותית של מעבר זה, כפי שנתפשת בראי החברה וכן בעיני עצמנו.
להורדת מערך השיעור מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]