מיועד לגילאים:יסודי | זמן: 45 דקות | ציוד: טוש ללוח, טושים וצבעים, רמקול עם מוזיקה, מסיכות מבריסטול + חוט לקשירה, תעודות זהות כמספר התלמידים (מצורפים בנספחים)
קבלו טעימה ממערך השיעור:
מטרות
התלמידים ילמדו על מנהג התחפושת ודרכו על חג פורים.
התלמידים יקבלו הזדמנות לחוות את ה”היפוך” ולהתחבר לאיכות אחרת שהם היו רוצים לעטות על עצמם ליום אחד.
יצירת מפגש כיתתי חווייתי ומגבש.
פתיח
אחד ממנהגי חג הפורים הוא כמובן – להתחפש, אבל מי יודע למה בעצם מתחפשים בפורים? איזו דמות מהסיפור של פורים התחפשה? האם מישהו יודע מה שמה האמיתי של אסתר המלכה? שמה האמיתי של אסתר הוא הדסה! לפני שהגיעה לראשונה אסתר (הדסה) לאחשוורוש, מרדכי ביקש ממנה שתסתיר את זהותה האמיתית ותקרא לעצמה בשם אחר- שם לא יהודי. בשביל להבין יותר טוב מהו בעצם החג הזה- פורים ולמה מתחפשים בו, בואו ניזכר בשתי דמויות מרכזיות- מרדכי והמן.
……
להורדת המערך המלא מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]