מיועד לגילאים:חטיבת ביניים | זמן: 45 דקות | ציוד: הסיפור “מעשה בטיט ובמרגלית” (מצורף בנספחים)
קבלו טעימה ממערך השיעור:
מטרות
התלמידים יבחנו באיזה אופן אנחנו לובשים מסיכות כמעשה של יום יום
התלמידים יבחנו את היתרונות והחסרונות שבלבישת מסיכה
לצקת לחג פורים תוכן משמעותי שמתחבר לחיי התלמידים והתלמידות ומפגיש אותם עם עצמם.
פתיח
אחד מהמנהגים המוכרים יותר של פורים הוא ההתחפשות, אבל בעצם, פורים הוא לא היום היחיד בשנה שבו אנחנו מתחפשים. האפשרות ללבוש מסיכה ולהיות מישהו שהוא לא בדיוק “אני” – תמיד נמצאת שם, ולא פעם- אנחנו משתמשים בה. פורים הוא הזדמנות פעם בשנה להחליט – מה המסיכה שאני רוצה לשים היום, ואולי גם לבדוק – מה דעתי על המסכות הרגילות שאני לובש ביום יום. וזה מה שנעשה כאן היום.
נתחיל ממשחק.
……
להורדת המערך המלא מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]