היש צוהלת ושמחה כמוני? | מערך שיעור לגילאי יסודי לכבוד פורים
היש צוהלת ושמחה כמוני? | מערך שיעור לגילאי יסודי לכבוד פורים
מיועד לגילאים:יסודי | זמן: 45 דקות | ציוד: מערך שיעור, מצגת, כלי כתיבה
קבלו טעימה ממערך השיעור:
רציונל
חג הפורים הוא הזדמנות להפוך למישהו אחר ליום אחד. דרך הדמויות והמסכות המאפיינות את החג נשאל את עצמנו שתי שאלות: אילו תכונות אני מעריך בדמויות אחרות והייתי רוצה לסגל לעצמי? אילו תכונות שיש בי אני מעריך ומוקיר? שיעור זה מותאם ללמידה מרחוק.
מטרות
התלמידים יעסקו בתכונות שונות המאפיינות דמויות מגוונות הלקוחות מעולמם.
התלמידים יזהו את החוזקות המאפיינות אותם ותכונות שהיו רוצים לחזק בעצמם.
התלמידים ידונו במסיכה ככלי חיובי שיכול לשמש אותנו בסיטואציות שונות.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]