חשיפת התלמידים למגוון מקורות טקסטואלים מארון הספרים היהודי.
עיסוק בתכנים רלוונטיים למשתתפים ולחג ט”ו בשבט.
שיח בין המשתתפים על זהותם ומורשתם.
פתיח
ראשית, נבקש מכל אחד מן המשתתפים לספר לקבוצה על דבר אחד אשר עובר במשפחתו במהלך השנים וחשוב לו או למשפחתו שיישאר לדורות הבאים. ה”דבר” יכול להיות מאד שונה מאדם לאדם או ממשפחה למשפחה, לדוגמה: חפץ כלשהו שהוא בעל ערך רגשי / כספי / היסטורי עבור המשפחה, הוא יכול להיות סיפור אשר מסופר מדור לדור במשך השנים, עקרון או ערך אשר מקפידים עליו מאוד, מקום שנוהגים לבקר בו.
……
להורדת המערך המלא מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
אנחנו נמצאים בימים קשים למדינת ישראל, ימי מלחמה, הילדים לומדים באופן חלקי ולעיתים בזום ונשאלת השאלה איך אפשר לציין כרגע את יום הזיכרון לרצח רבין.
אולם דווקא בעת הזו כשהחברה הישראלית נמצאת באחת משעותיה הקשות, חשוב לדבר על מה שקרה ברצח רבין וללמוד ממנו. להתמודד עם המחלוקות בעם, הקיטוב והיכולת שלנו להתגבר על השונות בנינו ולעמוד מחוזקים יחד.
יום הזיכרון לרצח רבין הוא הזדמנות חשובה ביותר להעלות אל השיח את נושא המחלוקת וההתנהלות שלנו אל מול עמדות שאיננו מסכימים איתן. […]
בקרוב, בו׳ בסיון, נחגוג את החג שאותו כולנו מכירים כחג ״השבועות״, שכן זהו שמו הנפוץ ביותר, אך ישנם שמות רבים, בעלי משמעות שונה ומעניינת המתייחסים למשמעויות השונות של חג זה. במערך זה נתמקד בשבעת המינים שנקשרו בחג זה וננסה להבין יחד כיצד נבחרו דווקא מינים אלו ומה משמעותם לחיינו אנו. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]