אלימות נגד נשים אינה גזרת גורל! | מערך שיעור לחטיבה העליונה
אלימות נגד נשים אינה גזרת גורל! | מערך שיעור לחטיבה העליונה
מיועד לגילאים: חטיבת עליונה| זמן: שעה וחצי | ציוד: מערך שיעור + נספחים
רציונל
מידי שנה נרצחות כ-20 נשים על ידי הקרובים להן ביותר. אלימות נגד נשים היא תופעה הקיימת בכל המגזרים ובכל שכבות האוכלוסייה, ללא הבדל דת, גזע מעמד סוציו-אקונומי או השכלה. משבר הקורונה וההסגר שלווה אליו הביא לעלייה חדה בדיווחים על אלימות במשפחה. מטרת מערך זה הינה לעורר מודעות לתופעת האלימות נגד נשים, לשבור את הסטיגמות והדעות קדומות הקיימות סביב נושא זה ולעסוק באחריות שלנו בניסיון למגר תופעה זו מהחברה שלנו.
מטרות
המשתתפים יבחנו את תופעת האלימות נגד נשים
המשתתפים יעסקו בסטיגמות ובדעות קדומות הקיימות לגבי תופעה זו
המשתתפים יעסקו באחריות שלהם בניסיון למגר את תופעה זו מהחברה
להורדת מערך השיעור מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]