מיועד לגילאים: תלמידי/ות בית הספר היסודי. ניתן להתאים דרך שינוי בשאלות ובדגשים לתלמידי/ות חט”ב
רציונל
סיום שנת הלימודים מזמן לנו אפשרות לאימון בהתמודדות עם פרידה ושינוי. אמנם זוהי מסגרת זמן שרירותית ומלאכותית אך עדיין ישנו צורך בשלב זה של השנה לאפשר את ההזדמנות לעצור ולהתבונן בתהליכים שעברו, בהזדמנויות, באתגרים, בהישגים, במפגשים ובעשייה. שיעור זה מאפשר מקום להתבוננות אישית, כיתתית וחברתית על שהיה. במהלך השיעור נסכם את השנה בצורה אישית ולאחר מכן בצורה כיתתית.
מטרות
סיכום השנה ברמה האישית והכיתתית.
עיצוב במות והזדמנויות להבעת רגשות סביב נושא הסיום והפרידה.
התנסות ומקום לשיח משמעותי פנים אל פנים.
סגירת השנה החולפת באופן נעים וחיובי
להורדת מערך השיעור מלאו את פרטיכם
לחצו על הקישור שיופיע לאחר השליחה
*המערך מנוסח ברובו בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המינים ומגדרים.
“תיקון ליל שבועות” מתייחס לשבר הגדול שקרה בעת מתן התורה. בני ישראל בנו עגל זהב בעת שמשה עלה לרגל קבלת התורה. על כן, נהוג שלא לישון כל הלילה וללמוד תורה. אירוע זה הוא מהשברים הגדולים בתולדות העם. אם את אחד השברים הגדולים של העם היהודי המתוארים במקרא היה ניתן לתקן, קל וחומר שאת שברינו האישיים והחברתיים נוכל לתקן גם כן!
[…]
אחרי השביעי באוקטובר, העם התאחד בקלות. עם זאת, עדיין נדמים שברים שונים אשר ממשיכים לאפיין את החברה שלנו. האם תקווה ישראלית כוללת את כל חלקי החברה? מה כל אחד יכול לעשות למען אחדות בחברה שלנו? מערך חדש לתיכון ולחטיבת הביניים. […]
פרק הזמן בשנה החינוכית מגיע לתהליך הסיכום ולקראת הפרידות של הקיץ/ של סוף שנת י”ב.
בעיתוי כמעט מושלם לוח השנה העברי מזמן לנו אפשרות של התבוננות לאחור ועיבוד הביכורים האישיים, כיתתיים, לימודיים וחברתיים שלנו.
במערך שיעור זה נעסוק במושג “ביכורים”, נזכיר את הקשרו לסיפור המקראי ונשתף בהזדמנויות, בחוויות המשותפות ובתהליכים השונים שעברנו השנה. […]
כחלק משבוע התפוצות בישראל נרצה לנסות ולחבר את התלמידים לקהילות היהודיות ברחבי העולם.
במהלך המפגש נתעדכן יחד בנושא הדמוגרפיה היהודית, גורמים ונתונים שונים אשר יאפשרו לתלמידים ראייה רחבה יותר על העם היהודי הפרוס ברחבי הגלובוס ויסייע להם להבין איך הם חלק בשרשרת המשמעותית הזו. […]